Artikel från Handelshögskolan i Stockholm

Den här artikeln bygger på ett pressmeddelande. Läs om hur redaktionen jobbar.

12 september 2006

Handelshögskolan tillsätter sin första medieprofessor

Handelshögskolan i Stockholm (HHS) har utsett Richard Wahlund till innehavare av den nyinrättade professuren Familjen Bonniers professur i företagsekonomi med särskild inriktning på media. Wahlund tillträder sin professur den 1 september 2006.

− Med Richard Wahlund som drivande kraft kommer det allt viktigare medieområdet spela en allt större roll i Handelshögskolans forskning och utbildning. Richards meriter som framstående forskare och inspirerande lärare gör att Handelshögskolans studenter har all anledning att glädjas över detta tillskott till vår professorskår, säger Lars Bergman, rektor vid HHS i Stockholm.

Richard Wahlunds forskning och undervisning har fokuserat på mediekommunikation, särskilt marknadskommunikation, och konsumentbeteenden utifrån i huvudsak ekonomisk psykologi. Han kommer närmast från Stockholms universitet där han varit professor i företagsekonomi och prefekt för Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap – GI och IHR.

Richard Wahlund har civilekonomexamen, licentiatexamen och doktorsexamen från HHS, och har där också antagits som docent i ekonomisk psykologi.

Kontaktinformation
Richard Wahlund, professor
Tel. 08-736 95 80 / 070-653 56 87
E-post: richard.wahlund@hhs.se

Lars Bergman, rektor, professor
Tel. 08-736 90 12
E-post: lars.bergman@hhs.se

Senaste nytt

Nyhetsbrev med aktuell forskning

Visste du att robotar som ser en i ögonen är lättare att snacka med? Missa ingen ny forskning, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jag vill prenumerera